گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ جمعه 15 / 9 / 1391برچسب:پهباد,امریکایی,جاسوسی,خلیج فارس,سپاه,انقلاب, توسط کیا عشوری.kia ashoori |


جاسوسی های زمینی در ایران آنچنان خوب پیش نمی رود و آنها به ندرت اطلاعاتی را به وسیله آژانس های خود در کشور بدست می آورند.
[-] اندازه متن     webnet.loxblog.com                                                             somamos.ir

  سایت صدای روسیه(RUVR) نوشت: «پنتاگون اعلام کرد که قصد دارد گستره عوامل جاسوسی خود را در جهان توسعه دهد. فن آوری های جاسوسی توسط آمریکایی ها در مناطق مختلف کره زمین از جمله به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار می گیرد. هدف متناوب جاسوسی، نیروگاه اتمی بوشهر است. براساس اطلاعات رسانه های آمریکایی، توجه ستاد ویژه ایالات متحده آمریکا به نیروگاه برق این اواخر رشد قابل توجهی داشته است.»

 

بنابر این گزارش، ایوان کونووالوف، رئیس مرکز تحولات سیاسی استراتژیک روسیه می گوید: « فقدان عوامل امیدوار کننده در ایران به طرف آمریکایی این اجازه را نمی دهد تا بیش از اندازه به بوشهر نزدیک گردد. شما می دانید که هواپیماهای بدون سرنشین این اواخر به طور کلی یکی از ابزارهای اصلی ستادهای جاسوسی محسوب می شوند. اگر شرایط بوشهر را در نظر بگیریم، آمریکایی ها امکانات دیگری به غیر از پیگیری اوضاع با کمک هواپیماهای بدون سرنشین ندارند. جاسوسی های زمینی در ایران آنچنان خوب پیش نمی رود و آنها به ندرت اطلاعاتی را به وسیله آژانس های خود در کشور بدست می آورند. بنابراین بر روی اطلاعات بدست آمده به وسیله جاسوسان فضایی و هواپیماهای بدون سرنشین تکیه می کنند.»

                                                             webnet.loxblog.com

ایلیا کرامنیک، کارشناس نظامی روسیه، در مورد جاسوسی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا از ایران گفت: «ایران هواپیماهای بدون سرنشین از جمله از نوع آمریکایی را گرفته است. هیچ چیزی برای تکرار این تجربه مزاحمت ایجاد نمی کند حتی اگر هواپیماهای آمریکایی به ایران حمله کنند و یا هر نوع مزاحمت جدی ایجاد نمایند، ابزار شکست هواپیماهای بدون سرنشین در ایران وجود دارد. از طرف دیگر حملات مشابه می توانند به یکباره دلیلی برای اعلام جنگ به ایران باشند.»

 

به گزارش سایت دویچه وله، ایالات متحده آمریکا پس از حمله‌ یازده سپتامبر ۲۰۰۱ فعالیت‌های سری خود در زمینه‌ اطلاعاتی و امنیتی را به میزان قابل توجهی گسترش داد. اکنون وزارت دفاع این کشور تصمیم گرفته است، تعداد جاسوسان خود در سراسر جهان را افزایش دهد و سازمان "آژانس اطلاعاتی دفاعی" (DIA) را فعال‌تر کند. دولت اوباما برخلاف دولت‌های پیشین آمریکا به عملیات محرمانه تمایل دارد و از اقدامات جنجال‌برانگیز نظامی پرهیز می‌کند.

  somamos.ir           webnet.loxblog.com

روزنامه اشپیگل آلمان، در تحلیلی پیرامون این تصمیم آمریکا نوشت: «اینکه سیا در رابطه با بهار عربی غافلگیر شد، می‌تواند انگیزه‌‌ای برای تغییر ساختار سازمان‌اطلاعاتی "دی آی ای" باشد. این سازمان قرار است در آینده به کسب اطلاعات صنعتی – نظامی بپردازد و در این زمینه باری از دوش سیا بردارد.»




-